FEIJENOORDSE MEESTERS

Wenskaarten 2015

*****

Kaarten 2014

Kaarten 2013   Kaarten 2012   Kaarten 2011   Kaarten 2010

Uiteraard iedereen weer fijne Feestdagen en de allerbeste wensen voor 2016!

Dink de Witte.

Hans en Els Fictoor.

Henk Zwoferink www.henkzwoferink.nl

Peter Eradus.

Ron Westerbeek.

Cor Heiligers. Of iedereen eruit wil halen wat erin zit!

Paul Smeets.

Juberri - Sant JuliÓ de L˛ria
Principat d'Andorra

Angelina en Alexander Beening - Jansen.

Jan de Ronde. Foto: Onze Kijfhoekse oud-collega in actie als 'Tram-man' in het Openluchtmuseum te Arnhem.

Tim (Oosterlee) en Janneke.

Autobedrijf Ruud Mulder, Oud-Beijerland.

Hans Blom.

Jos Toes, Onderhoudsbedrijf Shunter Rotterdam Waalhaven.

RenÚ Leys.

Wilfred Wieldraaijer, Emplacement Kijfhoek Noordzijde.

Henk en Ria Koster. Foto: Stationsplein in Hilversum.

Meeuw Korbijn.

Directie en medewerkers Verkeersschool Blom, Etten-Leur.

Ben van Wevering. Foto: Deliplein, Katendrecht 17-12-2010.

Pieter C. van der Ree.

Edward Bary. http://www.archiefedwardbary.nl

Mijndert en Elizabeth Schrik.

Na 55 jaar dienst valt in januari 2016 het doek over dit in 1961, onder de wervende term 'Toekomsttrein' ge´ntroduceerde treintype. In de volksmond 'Apenkop' genoemd en door ingewijden aangeduid als 'Plan T' en 'Plan V'. Ook de aanduidingen 'T4' en 'T2' werden gebruikt; bijvoorbeeld door de Verkeersleiding. De serie 'Plan T' bestond uit 31 vierdelige treinstellen en de serie 'Plan V' uit liefst 246 tweedelige treinstellen. Beide typen werden gebouwd in deelseries; de tweewagenstellen werden zelfs tot 1976 geproduceerd. Tot 1972 werd dit type mede gebouwd door de toen gesloten fabriek Werkspoor in Utrecht. 

Werden de eerste stellen nog afgeleverd in het groen, de vanaf 1968 afgeleverde stellen waren direct al geel en voorzien van het nog altijd gebruikte NS-vignet en zo gepresenteerd op de lijn Leiden - Alphen aan den Rijn - Woerden - Utrecht. De treinstellen hadden een veel hogere aanzetsnelheid dan eerdere typen, iets dat juist op die lijn noodzakelijk was om in mei van dat jaar een halfuurdienst mogelijk te maken. Om die reden werd de koppeling hoger geplaatst, zodat het alleen mogelijk was om met soortgenoten te combineren. De vervanging van alle stellen loopt al bijna 10 jaar en zal binnenkort zijn afgerond.

Er is inmiddels ÚÚn tweewagenstel uitgekozen voor het Spoorwegmuseum. De laatste stellen worden nog onregelmatig ingezet op stopverbindingen in het Zuidoosten en Zuiden van het land met als centraal punt Eindhoven. Bijzonder om te vermelden is, dat het hier juist niet de jongste stellen betreft maar van bouwjaren rond 1971, dit als gevolg van de data van de laatste grote revisies.  De bovenstaande foto is gemaakt begin 2013 in Gouda, waar Mat '64 toen al een zeldzame verschijning was geworden.

Beste wensen van Rob en Hennie Schippers!

Fredy en Bertus Kers.

Rob van der Rest. Foto: Rotterdam Noordereiland 14-02-1991. www.sporen-met-rob.nl

Johan Tetteroo.

Ton Odijk.

Kees Iking, namens het bestuur van Stichting De Locomotor. www.locomotor.nl

Nico Spilt. www.nicospilt.com

Hans Scherpenhuizen.

Adriaan Pothuizen.

Elbert Conijn. Foto: Een ICM richting Utrecht Centraal in de bossen bij Soestduinen op 10 februari 2013.

Frans Molenaar.

Ed van Hengel.

Bas van Heezik.

Ook voor alle wensen zonder kaart enorm bedankt!